Altres notícies

Notícies del MARC

Quart Sessió del Seminario en Salut Mental Global

El nou espai del MARC: Dimarts de Seminari en Salut Global Mental va iniciar el mes de gener passat. El cicle de seminaris compta amb el suport de l'International Center for Ethnobotanical Education, Research and Service (ICEERS), el Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social (Dafits) i el Doctorat en Antropologia i Comunicació.

Sessió 4. Religió, cultura i personalitat

Presentat per: Ismael Apud és Doctor en Antropologia i Comunicació a la Universitat Rovira i Virgili, Màster en Metodologia de Recerca Científica per la Universitat Nacional de Lanús (Argentina) i Llicenciat en Psicologia i Llicenciat en ciències antropològiques, totes dues per la Universitat de la república (Uruguai). Investigador al Sistema Nacional d'Investigadors de l'Agència Nacional de Recerca i Innovació (Uruguai). En docència, de la Facultat de Psicologia de la Universitat de la República, on realitza tasques de docència i investigació, imparteix cursos sobre metodologia de la investigació (incloent-hi mètode etnogràfic), així com en temes interdisciplinaris en antropologia psicològica, antropologia mèdica, entre d'altres . En investigació realitza activitats en dues línies de recerca. La primera com a co-director d'Arché, grup d'estudis interdisciplinaris sobre psicodèlics (https://arche.ei.udelar.edu.uy/); la segona sota el projecte de recerca d'Etnografies Mixtes i Psicometria, on s'estudia el budisme a Uruguai.

Enquesta: En el nostre projecte de recerca, ens hem centrat en pràctiques com el budisme i els rituals neochamànics, tant a Uruguai com a Catalunya. Però també ens interessa entendre com altres religions poden influir en la personalitat i la salut dels seus participants. És per això que hem llançat aquesta enquesta, on poden participar persones religioses, espirituals, agnòstiques i atees. Per participar-hi (durada aproximada, 15 minuts) podeu adreçar-vos al següent enllaç: https://forms.office.com/r/zcA4Zr5vmq

Pujar