IV Col·loqui Medical Anthropology Research Center

|Alt imatge central|

Foto cedida per Carolina Bergés.

IV Col·loqui MARC: Sexe, gènere i salut

El Centre de Recerca en Antropologia Mèdica de la URV (MARC) convoca el IV Col·loqui, que debatrà  els conceptes de gènere i sexualitat al voltant dels processos de salut, malaltia i atenció des d'una perspectiva transversal, interseccional i interdisciplinària. El Col·loqui es proposa com un espai de reflexió entorn d'aquests tres aspectes de recerca amb la intenció de donar a conèixer què treballem des de diferents disciplines i espais d'activisme.

Us animem a presentar comunicacions que, inscrivint-se en una interpretació àmplia de la temàtica gènere, sexualitat i salut, contribueixin a generar coneixement del nostre treball a partir de les taules temàtiques que us proposem:

Ponència d'obertura: "Diálogos entre la Antropología y el Feminismo que afectan al estudio de la salud y el género" a cargo Mari Luz Esteban (Universidad del Pais Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea)

Taula 1: Nuevos relatos de la biología del cuerpo y los procesos de salud/enfermedad/atención en el encuentro entre usuaries, profesionales, movimientos y organizaciones. Coordinen: Sam Fernández Garrido (Medical Anthropology Research Center y Universidad de Granada) y Dresda Méndez (Universidad de Granada)

Taula 2: Desigualdades de género en salud: La “perspectiva de género” a debate. Coordinen: Mireia Campanera (Universitat Rovira i Virgili) y Lina Casadó (Medical Anthropology Research Center y Universitat Rovira i Virgili)

Taula 3: Violencias otras: cuerpos e identidades intersectados por el capacitismo y el patriarcado. Coordinen: Asun Pié Balaguer y Andrea García Santesmases (Universitat Oberta de Catalunya)

Taula 4: Sufrimiento subjetivo, salud mental y género. Coordinen: Xavier Cela Beltrán y Elisa Alegre-Agís (Medical Anthropology Research Center, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Oberta de Catalunya)

Taula 5: Tensión en la reconfiguración postmoderna de la identidad masculina: poniendo a prueba los temas subyacentes al poder y el control. Coordina: Deborah Bekele (Medical Anthropology Research Center, Universitat Rovira i Virgili)

Taula 6: Experiencias de maternidades, lactancias y crianzas desde la perspectiva de interseccionalidad de género: reflexiones y propuestas. Coordinen: Serena Brigidi (Medical Anthropology Research Center, URV; Universitat de Vic) y Teresa Mosquera (Universidad de San Carlos de Guatemala).

Taula miscel·lània: Es reserva un espai per a un nombre de comunicacions reduït que vulguin participar i que no estiguin vinculades a cap de les temàtiques anteriors. Coordinen: Lina Masana (Medical Anthropology Research Center, URV) y Nofitz Itzak (University of California, San Diego)

Les propostes de comunicació s'han d'enviar a l'adreça següent i especificar a quina taula us adreceu: marc(ELIMINAR)@urv.cat

Data: 30 i 31 de maig de 2019, Tarragona, Catalunya, España

Col·laboren: Universitat Rovira i Virgili, Facultat de Lletres, Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social, Doctorat d'Antropologia i Comunicació, Màster en Antropologia Mèdica i Salut Global.

Comitè d'Organització: Àngel Martínez-Hernáez, Elisa Alegre Agís i Deborah Bekele

Data límit per enviar resums: 10 de març de 2019

Data de resposta (acceptació de comunicacions): 25 de març de 2019

Inscriure gratuïta: https://goo.gl/forms/TLYtUa57S75uPZii1 fins a l'1 de maig de 2019

Estructura dels resums:

Extensió màxima: 300 paraules. Format de lletra: Arial 11, paràgraf senzill, marges 2,5. Extensió de l'arxiu: .docx/.doc

Llengües: català i castellà

Dades: (1) Títol de la comunicació, (2) nom (s) dels/les autors/es i filiació institucional (si s'escau) (3) taula a la qual adreceu la vostra proposta (4) adreça electrònica de contacte (en cas que sigui una autoria conjunta, indiqueu l'adreça de l'autoria  principal).

*Es necessari incloure una breu nota curricular (màxim 100 paraules).